Parkoló autókkal energiát nyerhetünk

2019-05-29

A V2G egy angol mozaikszó, amelynek még nem létezik magyar megfelelője. Vehicle To Grid, tükörfordításban autóból – hálózatba, azaz a jármű nemcsak energiát használ az elektromos hálózatból, hanem képes visszatáplálni is. Egy napelemes rendszerrel ellátott háztartás esetében egy elektromos puffer egységként képzelhetjük el. Akár egy áramkimaradás esetén a parkoló autó akkumlátorát egy kiserőműként is értelmezhetünk. 

kép forrása: https://www.villanylap.hu/lapszamok/2018/oktober/4974-v2g-elektromos-autobol-a-villamos-halozatba

Ha így kiépült háztartásokat, a munkahelyek közelében kialakított töltőállomásokat is egy nagyobb virtuális rendszerben képzeljük el, akkor a munkahelyen parkoló autónk szintén egy tároló kapacitással rendelkezik és a többletenergiát képes a rendszerbe táplálni. Nyílván ehhez egy komolyabb infrastruktúrát kellene kialakítani megfelelő V2G csatlakozással ellátott töltőpontokkal. Jelenleg Magyarországon és az egész Európa Union belül a töltőpontokat már V2G csatlakozással láttak el, ami szintén jelzi, hogy a későbbiekben számítanak erre a lehetőségre. Nemcsak a háztartások részére lehet ez az okos energia felhasználó rendszer, hanem az energiaszolgáltatóknak, autógyáraknak, flottakezelők, startuppok, telekommunikációs vállalatok részére is egy elgondolkodtató befektetés lehet a későbbiekben.

kép forrása: https://www.villanylap.hu/lapszamok/2018/oktober/4974-v2g-elektromos-autobol-a-villamos-halozatba

A V2G technológia nem csupán csak elektromos autók esetén lehet alkalmazni, hanem hibrid és üzemanyagcellás járművek esetében is, amennyiben a töltőállomásokra csatlakoztatni tudják. Hátrányaként megemlítendő, hogy még csekély helyen érhetőek el töltő pontok. A megfelelő infrastruktúra, azaz a megfelelő mennyiségű töltőpontok kiépítését biztosítani kell nemcsak az otthonokban, hanem a munkahelyek környékén is. Másik hátrány jelenleg, hogy Magyarországon még nincs erre a kétirányú energiarendszerre kialakított jogszabály. Egy olyan pontos szabályozásra lenne szükség, ahol a műszaki szabványok, engedélyek meghatározása mellett a működésre és az egymásra utalt felek: szolgáltató, autó tulajdonosa, töltőpont üzemeltetője közötti elszámolhatóságot is kifejti. A szakemberek között még vitatott, hogy a G2V technológia az akkumlátorok működési idejére milyen hatással van. Többen kritizálják, hogy ezzel a kétirányú rendszerrel sokkal hamarabb degradálják a töltőket, de a legújabb kutatások tapasztalata szerint már kialakítható minimális veszteséggel működő berendezés. Az biztos, hogy minden szakember egyetért, hogy a V2G technológia egy előremutató okos energiarendszert képes összekapcsolni és működtetni. Eddig csak a Nissan Leaf rendelkezett kétirányú töltéssel, de idén márciusban már a Renault Zoe is képes erre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kép forrása: http://www.pr-electronics.nl/en/news/38/world-s-first-solar-powered-bidirectional-vehicle-to-grid-v2g-fast-charger/

 


Forrás: https://www.portfolio.hu/vallalatok/berobbanhat-az-uj-technologia-amivel-az-auto-evi-szazezreket-kereshet-gazdajanak.324645.html?fbclid=IwAR1TDFoxbq0gscN8Pa5mZjuSP0mdOFggkqGT3xz-xZ-XvnWvg2w6L0ll_8A


Guba Péter

Számomra nagyon fontos a környezettudatosság, ezért is áll közel hozzám a megújuló energiaforrás. Az ügyfeleket mindig kiemelt partnerként kezelem, teljes körű tájékoztatást szeretnék nyújtani az első lépésektől a megvalósításig. A napfény meghatározó eleme nemcsak a munkámnak, hanem az életemnek is. Szívesen töltöm az időt a szabadban kirándulással, kerékpározással, futással. Nyitott vagyok számomra még ismeretlen országok, kultúrák és emberek megismerésére. A tudományos témák mellett szeretek művészeti alkotásokban is elmerülni, legyen az egy festmény, fénykép, film vagy kortárs tánc.

Kapcsolat

Energiatakarék, 2015

irodánk címe
2100 Gödöllő Szabadság tér 1.

Telefon +36 28 55 49 19
Fax +36 28 55 49 19
Mobil +36 20 993 3303
Email info@energiatakarek.hu
Web www.energiatakarek.hu